уторак, 12. мај 2009.

SVIRAČ U PROLAZU



U podzemnom prolazu
Polugoli ulični Svirač razvlači
Staru harmoniku
U krezubi osmeh
( drhtaj mi telom prostruja )

U praznoj kartonskoj kutiji
Čokolade Najlepše želje
Zveckaju malih
Stotinu molitvi
( sigurno za njegov hleb )

Dan beži od tame noći
A on je umoran
I on je star
Prsti mu klize niz dugmeta
( beše to harmonika dugmetara )

Obzirom na priče
Koje kruže prolazom
On je prilično jedinstvena pojava
S ove strane svemira
( veo tajni obavija svirača )

Možda će ove noći Svirač
Svirati do dva, piti do četiri
Onda će malo odremati
I prošetati prolazom
( kao da ništa nije bilo )

Noćas njegova Publika
Neće razumeti stvar koju svira
Ali uživaće, kao uvek
I bez obzira na sve, sviraće on i nakon dva
( samo za sebe i staro društvo iz ćoška )

6 коментара:

  1. Mrvice, nisma baš dobar lektor, ali ne dugmeta, nego dugmad.
    E , evo po prvi put ili do sad nisam zapazio, da je ovo jedna tipična socijalna poezija, koja se okreće ka malim ljudima, koje prolaznici zaobilaze i ne žele da ih susretnu ili ne žele da uđu u njihovu dušu, barem do dvanest, a ne do dva. Baš dobro.

    ОдговориИзбриши
  2. Ne znam, Pesa. Sigurno si u pravu što se lektorisanja tiče. Nažalost, nemam vremena da se time više pozabavim. Ali kad bude trebalo, ja ću da nabavim Lektora ( ne mislim na onog zlog...Hanibala hahah)
    Što se pesme tiče, volim da pišem o takvim stvarima. Sad, da li je to dobro( mislim na kvalitet pesama ) ne znam. Ali mi prija kad "izbacim" iz sebe ponekad neku nakupljenu frustraciju zbog takvih i sličnih tema.
    I nikad, nikad ne prođem pored uličnih svirača a da ne ubacim koju paricu u njihov šešir. Jer, mislim da oni to zavređuju: toliko radosti muzika donosi, a njihova svirka pogotovo...Široka je to tema - nije za ovako malo "prozorče", zar ne? Pozdrav i hvala na divnom komentaru.

    ОдговориИзбриши
  3. Mrvice, nemoj da se ljutiš, ja nisam baš mislio tako o lektorisanju, previše ozbiljno shvataš. I kad najbolje nešto znamo, ponekad nismo sigurni, jer se u vremenu gubi, a mi ne obnavljamo što će reći gradivo. Možda ja nisam u pravu. Samo sam osjetio da ta riječ malo striči od drugih i ništa više.
    Ćao, pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  4. O,Pesa, zar je moguće da deluje da sam ljuta ili preozbiljna? Pa, vidiš pošalicu sa Hanibalom iz filma "Kad jaganjci utihnu"?
    Što se "dugmeta" tiče, možda bi to mogli biti i "dugmići"?
    Dakle,šta je ispravno: Dugmad? Dugmići? Dugmeta?
    Možda Miro zna, ali neće da se javi?

    ОдговориИзбриши
  5. Драги пријатељу,

    можда ћеш да се изненадиш, али колико год „штрчало“ ДУГМЕТА су у Српском језику правописно потпуно исправна множина...каже се нпр. ОДЕЛО СА ДУГМЕТИМА НА ЈЕДАН (ДВА) РЕДА.

    Ми у Босни за множину користимо ДУГМАД, али ту већ нисам сигуран у правилност (велика је вјероватноћа да је и овај - у Босни распрострањен - облик такође исправан...)

    Поздрав
    Мирослав

    ОдговориИзбриши
  6. Uh, sad mi lakše! Ne znam samo da li su i "dugmići" validni? U običnom govoru se pre čuje to nego "dugmeta" ili "dugmad".
    Hvala na trudu oko razjašnjenja naših ( mojih i Pesinih ) dilema.

    ОдговориИзбриши